لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانونهای فتنه 2
هیچ کس پنهان نیست
مواضع برخی از سیاسیون بعد از شنیدن خبر ظهور
کانونهای فتنه 1
درگیری شدید بین اعضای مجمع روحانیون
کالبد شکافی کانون فتنه
ناگفته ها و گفتنی هایی از سردار کوثری
[عناوین آرشیوشده]

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا در حلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
بیداری
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •                              پروژه  دین زدائی  8 ساله دوران " دنیا طلبان"   در ستاد میر حسین موسوی پیگیری می شود

            جبهه‌دوم‌خرداد همانطور که همگان به یاد دارند به صراحت و بدون پرده‌پوشی در رسانه‌ها و موضع‌گیری‌های خود، نظام جمهوری اسلامی را به نظامی سکولار، لیبرال سرمایه‌داری و هضم در نظام‌سلطه تعریف می‌کردند و در این رهگذر حتی به مرز اهانت به پیامبر‌(ص)، قیام عاشوراء، نظام دینی، امام، ولایت‌فقیه، رهبری و ... رسیدند و تندروی‌ها، افراطی‌گری‌ها و حریم‌شکنی‌ها قابل توجهی داشتند.

    ....... اما جریان بیمار روشنفکری درایران که علی رغم گذشت بیش از 100 سال از آغاز آن در کشورمان در دوران اصلاحات به اوج خود رسیده بود، به تدریج نقاب «انقلاب» را از چهره خود برداشته و با وقوع وقایع گوناگون بیش از هر زمان دیگری ماهیت خویش را آشکار می نماید.
        شاید بهترین مثال، اظهارات ضددینی هاشم آغاجری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از احزاب پرنفوذ جریان اصلاحات به شمار می آید، باشد. آغاجری در سخنان 31 خرداد 81 خویش در همدان با عنوان «پروتستانیزم اسلامی» تقلید مقلدان شیعه از مراجع تقلید را «میمون وار» توصیف کرد و با انتساب کلماتی سخیف به روحانیت شیعه و حتی امامان معصوم(ع) موجی از اعتراضات را درعرصه مذهبی و سیاسی کشور برانگیخت
    . این اظهارات گستاخانه منجرشد تا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه ای رسمی که به امضای مرحوم آیت الله مشکینی نیز رسیده بود، سازمان مزبور را «نامشروع» اعلام کند اما اعضای این سازمان به وجود افرادی همچون آغاجری درمیان خود ابراز افتخار کردند. هتاکی های این عنصر افراطی به گونه ای بود که حتی خاتمی رئیس جمهور وقت نیز درعکس العمل به این موضوع با صراحت ابراز داشت: «از دشمنان توقعی جز این نیست که روحانیت و مرجعیت را تضعیف کنند اما گلایه این است که تضعیف روحانیت به نام روشنفکری و اصلاح چرا؟!»
        اما داستان غم انگیز اهانت به مقدسات مذهبی طی سالهای دوم خرداد سرپایان یافتن نداشت. عبدالکریم سروش که روزگاری از پیشگامان اصلی انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها بود، ادعا کرد: «حکومت دینی جلوی رشد علمی مردم را می گیرد اکبرگنجی نوشت: «خشونت های روز عاشورا معلول تعارض های قومی و بالاخص نتیجه خشونت پیامبر در جنگ بدر، احد، خندق و... بود»، حمیدرضا جلایی پور هدف از انقلاب اسلامی را تنها در تحقق «جمهوریت» منحصر نمود، و فرد دیگری خواستار عدم ممنوعیت «همجنس بازی» شد و سالار بهزادی تفکر «شیعه» را موجب انحطاط مملکت دانست، چون معتقد بود تفکر شیعه مانع تحقق «دموکراسی» است.....

      اما طی سالهای دوم خرداد، نه تنها رسماً و از تریبون های مختلف فریادهای اهانت آمیز نسبت به اسلام ترویج می شد بلکه مدعیان «آزادی بیان» و «منطق و گفت وگو» از مناظره منطقی و پاسخگویی پیرامون مبنای سخنان خویش خودداری می کردند. مهاجرانی وزیر وقت ارشاد دولت خاتمی و همچنین سروش از ایدئولوگ های اصلی جریان دوم خرداد پس ازمدتها کشمکش از مناظره با آیت الله مصباح یزدی، استاد برجسته و با سابقه حوزه علمیه طفره رفتند؛ این هنوز از نتایج سحر دولت شعارهای «ضرورت پاسخگویی به مخالف» بود.

    یکی از نشریات دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با پشتیبانی برخی مسئولان وزارت علوم وقت و عضو حزب مشارکت، نسبت به جسارت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) درقالب یک نمایشنامه تئاتر اقدام کرد که موجی از اعتراضات دانشجویان مسلمان را دراین رابطه برانگیخت.  هم اکنون دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (علی افشاری) به همراه اکبر عطری از دیگر دانشجویان فعال در دفتر تحکیم وحدت در دوران اصلاحات، در اکناف کاخ سفید به سرمی برند و رسماً از نیروی اپوزیسیون به شمارمی آیند. البته چندی پیش نیز عبدالله مومنی از نویسندگان فعلی رسانه های دوم خردادی و سخنگوی سازمان دانش آموختگان دفتر تحکیم وحدت در اظهاراتی گستاخانه گفته بود: «در ایران، مقدسات گاو هستند و من اعتقادی به عصمت امیرالمؤمنین(ع) هم ندارم.»
        عملکرد انجمن های اسلامی دانشگاههای کشور به خصوص دانشگاههای تهران، شریف، خواجه نصیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد و... نشان می دهد هشدارهای سالهای قبل امام(ره) پیرامون نفوذ جریانات افراطی در بین دانشجویان تا چه میزان هوشمندانه بوده است. «ممکن است در همین انجمن های اسلامی هم عمالشان رخنه بکنند و منحرف کنند، با اسم اسلام مسائلی دیگر را پیش بیاورند»

    و این همان نکته ای است که دبیر کل یک گروه غیر قانونی در سال 84 و در جمع دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه تهران از آن پرده برمی دارد: «نباید بگذارید نقاب اسلام از نام تشکل شما برداشته شود».
        امام (ره) اتفاقات آینده را با تیزبینی هشدار می دهد: «خطر آنهایی که با اسم اسلام وارد می شوند و به اسلام اعتقاد ندارند بیش از آنهایی است که اسلام را می گویند قبول نداریم و چهره شان واضح است... باید انجمن های اسلامی دانشگاهها توجه داشته باشند.»

        با این تفاسیر و شواهد تاریخی و فعلی، اظهارات موهن اخیر اکبرگنجی نویسنده محبوب اصلاح طلبان چندان هم تعجب آور و دور از انتظار نیست. اگر وی در آخرین اظهارنظرات رسما وجود حضرت ولی عصر(عج) را منکر و پیش از آن نیز خواستار قانونی شدن همجنس بازی درایران شده بود، این سیر طبیعی جریانی است که بیش از 100سال قبل و همزمان با ورود روشنفکری به ایران کلید خورده است. تلاش در جهت سکولاریزه کردن جامعه و تاکید بر نگاه ماتریالیستی درمقابل معنویات، جز به نفی مهدویت و مبانی اعتقادی نمی انجامد. با این حال، آیا سکوت مدعیان پیروی از خط امام(ره) و کسانی که هنوز هم معتقد هستند آرمان های امام و انقلاب را قبول دارند، درمقابل اظهارات یار دیرینشان نباید جای تعجب داشته باشد؟! 

    نمونه جدید ی از جریان دین زدائی :   اسفند 1387 اصفهان

          به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ، محمد مجتهد شبستری در سخنانی در دانشگاه صنعتی اصفهان در تناقضی آشکار با آیات صریح قرآن درتشکیک عصمت رسول خدا (ص) ، مدعی راه یافتن اوهام و تردید وحتی ارتکاب گناه و عصیان از سوی ایشان شد وگفت:پیامبر وظیفه شان فقط دعوت مردم به سمت خدا بوده و در همین وظیفه خود عصمت داشته‌اند و هیچگاه از این وظیفه غافل نشده‌اند . اما از نظر انجام گناهان نمی توان عصمت برایشان در نظر گرفت.این مدعی روشنفکری در ادامه سخنان خود که با واکنش برخی از دانشجویان نیز همراه بود پا را از این نیز فراتر نهاده، مدعی این روشنفکر مدعی اصلاحات،همچنین بدون اشاره به موج روز افزون رجوع بشریت به دین،ادعای خود ساخته کاهش انتظار بشر از دین را موجب تحول در دین دانست.تئوری پرداز مدعی اصلاح طلبی ضمن ارایه تعریفی کاملا اومانیستی ،با حذف عنصر الهی بودن دین تاکید کرد: دین که می گویند از نزد خدا آمده چیزی نیست به جز شیوه سلوک انسان ها در راه معنویت و از خود انسان شروع می شود و نقش خدا در دین فقط در حد ارشاد برای بهتر سیر کردن این مسیر است.
    شبستری همچنین با نفی علم پیامبر وامامان (ع) با انکار احادیث متقن در اثبات این حقایق،خاطر نشان کرد:ما فقط می گوییم اگر ایشان علم به شیمی و فیزیک داشته پس چرا اثر و کتابی در این راستا از خود به جا نگذاشته است؟این مدعی روشنفکری با نادیده انگاشتن تمامی علوم منبعث از تعالیم قرآنی و وحیانی گفت:من که تا به حال برداشت علمی از قرآن ندیده ام، اگر شما دیده اید به ما هم نشان دهید.

     



    دانستن حق مردم است ::: دوشنبه 88/3/11::: ساعت 11:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :30842

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    بیداری
    دانستن حق مردم است
    این سایت جهت آگاهی بیشتر مردم میانه و سایر هموطنان است و به مسائل اجتماعی و سیاسی می پردازد.

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بیداری

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<